Ana içeriğe atla

ORDUNUN DUASI

Yılmam ölümden, yaradan, askerim; 
 Orduma, «gâzî» dedi Peygamberim. 
 Bir dileğim var, ölürüm isterim: 
 Yurduma tek düşman ayak basmasın. 
 Âmin! desin hep birden yiğitler, 
 «Allâhu ekber! » gökten şehidler. 
 Âmin! Âmin! Allâhu ekber! 
 Türk eriyiz, silsilemiz kahraman... 
 Müslümanız, Hakk’a tapan müslüman. 
 Putları Allah tanıyanlar, aman, 
 Mescidimin boynuna çan asmasın. 
 Âmin! desin hep birden yiğitler, 
 «Allâhu ekber! » gökten şehidler. 
 Âmin! Âmin! Allâhu ekber! 
 Millet için etti mi ordum sefer, 
 Kükremiş arslan kesilir her nefer, 
 Döktüğü kandan göğe vursun zafer, 
 Toprağa bir damlası boş akmasın. 
 Âmin! desin hep birden yiğitler, 
 «Allâhu ekber! » gökten şehidler. 
 Âmin! Âmin! Allâhu ekber! Allâhu ekber! 
 Ey Ulu Peygamberimiz nerdesin? 
 Dinle minâremde öten gür sesin! 
 Gel, bana yâr ol ki cihan titresin, 
 Kimse dönüp süngüme yan bakmasın. 
 Âmin! desin hep birden yiğitler, 
 «Allâhu ekber! » gökten şehidler. 
 Âmin! Âmin! Allâhu ekber! Allâhu ekber!
                                    Mehmet Akif ERSOY

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİTMEMİŞ BİR GÜL

Bir gonce râz-ı aşkı sarar penbe bir güle  Bir gül bugün nişanlanacak andelîb ile  Güller açınca kendini her kalb-i derbeder Güller açınca arş-ı hayâlâtı devreder  Cûlar güler uzakta, çemenlerde bâd-ı saf  Eyler harem-serâyım eş kuşların tavaf  Güllerle rû-be-rû açılır taze sineler,  Her sine kendi üstüne güllerle iğneler .                 Cenap ŞAHABETTİN

SULTAN 3.MUSTAFA'NIN YAZDIĞI ŞİİR

   Bu şiiri Sultan 3.Mustafa döneminin kötü gidişi  ve iyi devlet adamları bulamayışı üzerine yazmıştır.Dönemin çoğu devlet adamları ve şairleri bu şiir üzerine nazire yazmışlardır.Sultan 3.Mustafa,İkbali ve Cihangir mahlaslarını kullanmıştır.İşte o şiir:                         Yıkılıptır şu cihan sanma ki bizde düzele,                         Devleti çerh-i denî verdi kamu mübtezele.                         Şimdi ebvâb-ı saadette gezen hep hezele,                         İşimiz kaldı hemân merhamet-i Lemyezel'e.   Şiirin açıklaması:Dünya yıkılıp gitmekte...Sanır mısın ki bizde düzelecektir?Artık alçak felek,yalnızca aşağılık heriflerin yüzünü güldürmede.Öyle ki İstanbul sokaklarında bile hezele güruhu volta atmakta.İşimiz hemen Allah'ın merhametine kalmış...                    

ŞAHLANIŞ MARŞI

 Koç yiğidim, Bahadırım, Ozanım   Alp Dadaşım, Yağız Efem, Ozanım   Bir narada dokuz tümen bozanım,  Tuğ kaldırıp yürüyecek Bozkurdum!   Tanrı Türkü koruyacak Bozkurdum!  Dört yaman sızım var inceden ince;   Vatanca, Bayrakça, Törece, Dince.   Ay-yıldızın ışığını görünce,  Arsız otlar çürüyecek Bozkurdum!   Tanrı Türkü koruyacak Bozkurdum!  Yeline de Ergenekon yeline!   Kurban olam kutlu ülkü yoluna!   Yetmiş milyon körük oldu biline!  Demir dağlar eriyecek Bozkurdum!   Tanrı Türkü koruyacak Bozkurdum!  Bizim ilde doğan olur, baz olur,   Kara taşa pence vursa iz olur.   Bir yiğide yedi kafir az olur!  Orduları kürüyecek Bozkurdum!   Tanrı Türkü koruyacak Bozkurdum!  Yola çıktık Tanrıkurtlar yolundan,   Yandık piştik Kızıl Elma derdinden.   Günde bin kez Gökbörünün ardından  Beş yüz köpek ürüyecek Bozkurdum!   Tanrı Türkü koruyacak Bozkurdum!  Dokuz Işık kör zulmeti yaranda   Dokuz sene şölen olur Turanda   Yaradanın bir vaadi Kuranda  Soysuz e